SERVICII DE AGENTURARE NAVE

Maria Shipping Agency is providing full agency services in Romanian port Constanta for any type of maritime vessels and river barges .   Our experienced and professional staff will assist your vessel 24/7 ensuring that all Customer’s requests are accomplished.  Our services’ quality is improved annually through DNV GL audit, by implementing updated Quality Management Systems.  Our mission is to make Vessel’s port call more efficiently, to avoid any penalties or extra charges for the vessel, and to ensure best communication between parties.

Our full agency services

  • Full Vessel Clearance (Harbor Master, Customs, Border Police)
  • Berth Booking
  • Assistance to the Captain and the Crew
  • Assistance to company’s technical staff and Owners’ deputies
  • Pilots, tugs and mooring organization
  • Hazardous goods declaration
  • Garbage
  • Custom Formalities
  • Cash to Master
  • Bunkering call coordination
  • Food and drink provisioning
  • Fresh water supply
  • Crew changes and Visa arrangements
  • Embarkation, disembarkation
  • Transport and transfers
  • Medical assistance
  • Phone/fax/email services and Internet use
  • Hotel, train, ferry and flight reservations, car rental
  • Brokerage
  • Surveys for technical, commercial and insurance reasons
  • Chartering service for commercial ships, containers, ferries and cruise ships
  • Import/export of freight in bulk and packages Shipments of freight in container and groupage
  • Loading and unloading of dangerous and perishable goods
  • Project cargo – Heavy lift
  • Cranes, stevedores, storage and custody
  • Emergency repairs at local shipyards and diving works
  • Spare parts supplying
  • Nautical Charts and Marine publications
  • Private security arrangements
  • Protective Agency

Port Map

MARIA SHIPPING AGENCY
Legenda
  • D R03
  • D38
  • D39
  • D40
  • D44

PREZENTARE PORTUL CONSTANTA

Portul Constanta beneficiaza de o pozitionare geografica avantajoasa, fiind situat pe rutele a 3 coridoare de transport pan-european: Coridorul IV, Coridorul IX si Coridorul VII (Dunarea) – care leaga Marea Nordului de Marea Neagra prin culoarul Rhin-Main-Dunare. Portul Constanta are un rol major in cadrul retelei europene de transport intermodal, fiind favorabil localizat la intersectia rutelor comerciale care leaga pietele tarilor fara iesire la mare din Europa Centrala si de Est cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrala si Extremul Orient.

In apropierea Portului Constanta sunt situate cele doua porturi satelit Midia si Mangalia, care fac parte din complexul portuar maritim romanesc aflat sub coordonarea Administratiei Porturilor Maritime SA Constanta.

Portul Constanta este unul dintre principalele centre de distributie care deservesc regiunea Europei Centrale si de Est, oferind o serie de avantaje, printre care cele mai importante sunt:

  • Port multifunctional cu facilitati moderne si adancimi ale apei in bazinul portuar suficiente pentru acostarea celor mai mari nave care trec prin Canalul Suez;
  • Acces direct la tarile Europei Centrale si de Est prin Coridorul Pan European VII – Dunarea;
  • Centru de distributie a containerelor catre porturile din Marea Neagra;
  • Conexiuni bune cu toate modalitatile de transport: cale ferata, rutier, fluvial, aerian si conducte;
  • Terminale Ro-Ro si Ferry Boat care asigura o legatura rapida cu porturile Marii Negre si Marii Mediterane;
  • Facilitati moderne pentru navele de pasageri;
  • Disponibilitatea suprafetelor pentru dezvoltari viitoare;
  • Portul Constanta are statutul de Zona Libera, fapt care permite stabilirea cadrului general necesar pentru facilitarea comertului exterior si a tranzitului de marfuri catre/dinspre Europa Centrala si de Est.

PORT MARITIM

Portul Constanta este situat pe coasta vestica a Marii Negre, la 179 nM de Stramtoarea Bosfor si la 85 nM de Bratul Sulina, prin care Dunarea se varsa in mare. Acopera o suprafata totala de 3.926 ha, din care 1.313 ha uscat si 2.613 ha apa. Cele doua diguri situate in partea de nord si in partea de sud adapostesc portul, creand conditiile de siguranta optima pentru activitatiile portuare. In prezent, lungimea totala a Digului de Nord este de 8,34 km, iar cea a Digului de Sud de 5,56 km. Portul Constanta are o capacitate de operare anuala de aproximativ 120 milioane tone, fiind deservit de 156 de dane, din care 140 sunt operationale. Lungimea totala a cheurilor este de 29,83 km, iar adancimile variaza intre 7 si 19 m.

Aceste caracteristici sunt comparabile cu cele oferite de catre cele mai importante porturi europene si internationale, permitand accesul tancurilor cu capacitatea de 165.000 dwt. si a vrachierelor cu capacitatea de 220.000 dwt.

In prezent, se afla in derulare mai multe proiecte care au in vedere atat construirea de noi facilitati pentru operarea marfurilor, cat si imbunatatirea legaturilor de transport dintre Portul Constanta si hinterland. Aceste proiecte sunt localizate in principal in partea de sud a portului.

PORT FLUVIAL

Portul Constanta este atat port maritim, cat si port fluvial. Facilitatile oferite de Portul Constanta permit acostarea oricarui tip de nava fluviala.

Legatura Portului Constanta cu Dunarea se realizeaza prin Canalul Dunare – Marea Neagra si reprezinta unul dintre principalele avantaje ale Portului Constanta. Datorita costurilor reduse si volumelor importante de marfuri care pot fi transportate, Dunarea este unul dintre cele mai avantajoase moduri de transport, reprezentand o alternativa eficienta la transportul rutier si feroviar congestionat din Europa.

Cantitati semnificative de marfuri sunt transportate intre Portul Constanta si tarile Europei Centrale si de Est: Moldova, Bulgaria, Serbia, Austria, Slovacia si Germania.

Pentru a face fata cresterii viitoare a traficului fluvial, Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a finalizat realizarea unui Terminal de Barje, aceasta investitie avand in vedere imbunatatirea conditiilor de navigatie si extinderea facilitatilor pentru acostarea navelor fluviale in partea de sud a portului.

Intrebari frecvente

Delimitari: Portul Constanta este delimitat de digurile de Nord si de Sud.

Geamanduri, senalul navigabil si canale: Schema de separare a traficului pentru sosirea si plecarea din port este urmatoarea:

1. Zona de separare are urmatoarele delimitari:

  • 44°04.75’N 028°43.77’E
  • 44°04.44’N 028°43.22’E
  • 43°59.40’N 028°48.60’E
  • 43°59.70’N 028°49.17’E

2. Culoarul de intrare in port are directia generala NV, drumul exact este 322°

  • 44°00.19’N 028°50.04’E
  • 44°05.24’N 028°44.65’E

3. Culoarul de parasire a portului are directia generala SE, drumul exact este 142°

  • 44°03.96’N 028°42.35’E
  • 43°58.90’N 028°47.74’E

Respectarea Conventiei ColReg 1972 este obligatorie. Lungimea culoarului de acces este de 6,4 nm, adancimea de 21 m. Latimea culoarului este de 0,8 nm. Zona de separare are o latime de 0,5 nm.

Pilotaj: Obligatoriu pentru toate navele, cu exceptia navelor militare, navelor pentru servicii publice cum ar fi intretinerea, controlul si supravegherea navigatiei, navelor de salvare, navelor scoala, navelor sanitare si de agrement. Pilotajul este obligatoriu la intrarea, parasirea portului si manevrele in interiorul portului, timp de 24 de ore/zi. Comandantul navei trebuie sa instiinteze pilotii cu cel putin 12 de ore inainte de sosirea in rada. Comandantul trebuie sa contacteze Serviciul Dirijare Trafic la intrarea in zona de jurisdictie (un cerc cu raza de 12 Mm cu centrul in punctul 44°10’20N 028°39’60E), anuntand in canalul VHF 67. Contactarea serviciului de pilotaj trebuie realizata prin chemarea pe canalul VHF 14. Limba folosita este engleza. Zona obligatorie de imbarcare/debarcare a pilotului este urmatoarea:
Timp favorabil (vant pana la gradul 4), in raionul cu raza 0,5 Mm de 44°05’06N 028°43’06E. Timp nefavorabil (vant peste gradul 4), aproape de pozitia 44°06’24N028°42’30E.

Salinitatea: Media 1014

Vremea: Vanturi predominante: Incepand cu luna octombrie si pe tot parcursul iernii, vanturi puternice din sector nordic ce pot avea intensificari pana la gradul 9 si 10 (20 pana la 30 noduri) pe scala Beaufort. Pe timpul verii, vanturi cu caracter variabil, uneori precipitatii sub forma de ploaie.

Mijloace principale de semnalizare maritima: Porturile maritime romanesti sunt dotate cu mijloace moderne de semnalizare maritima: geamanduri luminoase si reflectoare radar.

Mijloace de navigatie de coasta:

Localizare
Portul Constanta
Caracteristici Distanta(nm) Structura/Inaltime (m)
Farul principal Constanta
44°09.5’N 028°37.9’E
FI (2) W 29 8s 24 Turn piramidal de beton cu cupola albastra (58)
Far pe digul de NE
44°08.6’N 028°40.5’E
FI W 4 5s 10 Turn de granit (18)

Harti maritime: BA 2284. Admiralty Pilot NP19

Planuri de trafic: Comandantul navei are obligatia de a fi in contact permanent cu Serviciul Dirijare Trafic, din momentul intrarii navei in zona supravegheata de acesta, cat si pe timpul stationarii la ancora. Manevrele de intrare in port si cele din interiorul zonei de ancoraj se executa numai cu aprobarea Serviciului Dirijare Trafic.

Radar: Supravegherea radar este intretinuta permanent de catre Serviciul Dirijare Trafic pe un sector cu o raza de 12 nm.

Restrictii: Asistenta la remorcaj este obligatorie in interiorul portului pentru orice nava peste 1.000 nt.

Interventie si salvare: In zona porturilor romanesti aflate la Marea Neagra, operatiunile de cautare si salvare (SAR) sunt asigurate de catre ARSVOM (Asociatia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare Constanta), societate ce are in dotare 2 remorchere: ”Hercules” (6.600 cp) si ”Viteazul” (2.400 cp), precum si un numar de 11 salupe SAR.

Date de contact: AGENTIA ROMANA DE SALVARE A VIETII OMENESTI PE MARE CONSTANTA

Ancoraj: Limitele radei Constanta sunt desemnate astfel:

  • (A) 44°10.50’N 028°44.00’E
  • (B) 44°10.50’N 028°49.50’E
  • (C) 44°06.50’N 028°49.50’E
  • (D) 44°06.50’N 028°44.00’E

Meridianele 028°46.7’E si 028°48.2’E impart zona de ancoraj in 3 zone, de la V la E:

Zona 1 : Pentru nave pana la 40.000 TB (cu exceptia tancurilor)
Zona 2 : Pentru nave peste 40.000 TB (cu exceptia tancurilor)
Zona 3 : Pentru tancuri, nave de gaz lichefiat, nave ce transporta marfuri periculoase.

Adancimile in zona de ancoraj sunt cuprinse intre 25 m si 30 m, rada permite ancorajul in siguranta pentru 40 pana la 50 nave mari, cu posibilitatea efectuarii unui balans complet (full swing) in cazul schimbarii directiei vantului sau curentului. Pe vreme rea, navele mici pot intra in rada interioara, numai cu aprobarea Autoritatii Navale Teritoriale Constanta.

Maree: Variatiile mareei sunt nesemnificative. In cazul vanturilor persistente, mareea poate atinge un max. de 0,5 m. Curentii bat de la N spre S cu o viteza de aprox. 1 nod.

  • 1st and 2nd of January (New Year’s days  )
  • 24 January (  Day of Union of Romanian Principalities )
  • 16 of April  and  17 of April  ( Easter holidays )
  • 1st of May (Labor Day )
  • 1st of June  ( Children’s day )
  • 4 and 5  of June ( Whit Sunday and Monday   )
  • 15th of August ( St. Mary’s Day)
  • 30th of November ( St. Andrew’s Day )
  • 1st of December ( Great Union Day)
  • 25th and 26th of December( Christmas holidays)

To send 72 hours Prior Vessel’s arrival to e-mail address: office@mariashipping.ro

  • templates Crew
  • templates DPG
  • templates Health
  • templates Others
  • templates Passengers
  • templates Port
  • templates PSC
  • templates Security
  • templates Ship
  • templates ShipStores
  • templates Voyage
  • templates Waste
  • agency appointment; DOWNLOAD AGENCY APPOINTMENT
  • statement of liability; DOWNLOAD STATEMENT OF LIABILITY